Η οργή ξεχείλισε και οι κάτοικοι, όπως ήταν αναμενόμενο, βγήκαν στο δρόμο, διαδηλώνοντας πολλοί για πρώτη φορά για το στοιχειώδες δικαίωμα να μην αισχροκερδεί το κράτος και η εταιρία συμφερόντων της οικογένειας Φ. Μπόμπολα «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου».
Ακολουθώντας την πάγια τακτική της προστασίας των συμφερόντων της συγκεκριμένης οικογένειας, όπως το διαπιστώσαμε ιδίοις όμασι στο αρχέγονο δάσος των Σκουριών στη βορειοανατολική Χαλκιδική, όπου τα ΜΑΤ έκαναν εκτεταμένη χρήση χημικών κατά περίπου 5.000 κατοίκων που διαμαρτυρήθηκαν ειρηνικά στον Κάκαβο για το ξεπούλημα της φύσης της ΒΑ Χαλκιδικής στην εταιρία του Μπόμπολα και την πολυεθνική Eldorado Gold, η κυβέρνηση παρέταξε απέναντι στους Πιερείς έξι διμοιρίες των ΜΑΤ με στόχο να τους αναγκάσει να σταματήσουν τις διαμαρτυρίες.
Με τις συλλήψεις 13 ανθρώπων, ανάμεσά τους ανήλικοι, εκπαιδευτικοί και η αντιδήμαρχος του δήμου Πύδνας-Κολινδρού καθώς και ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στον ίδιο δήμο, το μόνο που κατάφερε η κυβέρνηση ήταν να συσπειρώσει όλους τους κατοίκους της Πιερίας και να σταθεί η ελληνική κοινωνία στο πλευρό τους, όπως μαρτυρείται πλέον από την εικόνα που επικρατεί και σήμερα στα διόδια του Αιγινίου, όπου οικογένειες ολόκληρες διαμαρτύρονται ειρηνικά μπροστά από έξι διμοιρίες των ΜΑΤ που περιφρουρούν τα συμφέροντα της ιδιωτικής εταιρίας ώστε να λειτουργεί τα διόδια.
Νομικός σύμβουλος της εταιρίας εξήγησε στο Radio1d.gr και στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή των Μίνας Αφεντούλη και Δημήτρη Ουζουνίδη ότι η εταιρία δεν είχε λόγο να λειτουργήσει τα διόδια, αλλά έλαβε το πράσινο φως από την κυβέρνηση. Απέφυγε να δώσει περαιτέρω εξηγήσεις, αλλά την εξήγηση για την αναπάντεχη λειτουργία των διοδίων μας την έδωσαν οι ίδιοι οι κάτοικοι, δηλώνοντας ότι η κυβέρνηση σταμάτησε να πληρώνει στην εταιρία το αντίτιμο για αποζημίωσή της για τη μη λειτουργία των διοδίων από ένα τμήμα των εσόδων από τα κρατικά διόδια των Μαλγάρων και έτσι με τη σύμφωνη γνώμη της κυβέρνησης άνοιξαν τα διόδια στο Αιγίνιο και στις παράπλευρες οδούς στη Λεπτοκαριά τη στιγμή μάλιστα που εντός του 2013 αναμένεται να λειτουργήσουν και τα διόδια στην Αλεξάνδρεια, στην τοποθεσία Νησέλι, στην Εγνατία Οδό και ενώ επίκεινται αυξήσεις της τιμής των διοδίων κατά 33% εντός του έτους με βάση την συμφωνία κυβέρνησης-«Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου» που υπογράφτηκε το 2007 όταν ο Γιώργος Σουφλιάς ήταν ο αρμόδιος υπουργός και πρώην συνεργάτες του κ. Σουφλιά στο υπουργείο κατόπιν διετέλεσαν υψηλόβαθμα στελέχη εταιριών συμφερόντων της οικογένειας Μπόμπολα και άλλων εταιριών που εκμεταλλεύονται το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας.
Τα διόδια στο Αιγίνιο βρίσκονται στο βόρειο όριο του δημόσιου δρόμου που ονομάζεται (μετά το 2007) Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός-Κλειδί). Τρία χιλιόμετρα μετά τα διόδια, ο αυτοκινητόδρομος Αιγαίου τελειώνει. Μετά το σημείο αυτό συνεχίζεται η Εγνατία Οδός.
Πληρώνουν 1,20 ευρώ ανά χιλιόμετρο
Η ψυχρή λογική των αριθμών αποδεικνύει ότι με τα διόδια πολλοί κάτοικοι που πηγαινοέρχονται καθημερινά μεταξύ Πιερίας-Θεσσαλονίκης είναι αναγκασμένοι να πληρώσουν υπέρογκα ποσά στην εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», η οποία απλά πραγματοποιεί εργασίες συντήρησης που σημειωτέον μόλις τώρα ξεκίνησαν πάλι μετά από δύο χρόνια διακοπής κι ας έχει το δικαίωμα -με υπογραφή Σουφλιά – να εκμεταλλεύεται το εθνικό οδικό δίκτυο Κλειδί-Μαλλιακός (Ε.Ο. Αθηνών-Θεσσαλονίκης) επί 30 χρόνια.
Τα διόδια εγκαταστάθηκαν 600 μέτρα μετά τον κόμβο του Αιγινίου, που εξυπηρετεί τους κατοίκους της Β. Πιερίας.
Μεγάλος αριθμός των κατοίκων αυτής της περιοχής εργάζεται στη Θεσσαλονίκη, και κυρίως στην Βιομηχανική της περιοχή (ΒΙ.ΠΕ.Θ.), που βρίσκεται στη Σίνδο. Η απόσταση μέχρι την ΒΙ.ΠΕ.Θ. είναι 30 χιλιόμετρα .
Μέχρι σήμερα, έπρεπε να πληρώνουν 4.80 € την ημέρα στα δημόσια διόδια των Μαλγάρων (2.40 € ανά διέλευση).
Από τις 28 Ιανουαρίου η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», άνοιξε τα διόδια στο Αιγίνιο. Όρισε το κόμιστρο στα 2.20 ευρώ ανά διέλευση. Βεβαίως τα διόδια είναι ανοιχτού τύπου. Δηλαδή δεν λαμβάνεται υπόψη πόσο χρησιμοποιεί ο οδηγός τον δρόμο, και το κόμιστρο δεν διαφοροποιείται ανάλογα με την απόσταση που θα διανύσει το όχημα, αλλά είναι συγκεκριμένο ποσό. Συνεπώς, ένας κάτοικος της Β. Πιερίας για να πάει στην δουλειά του υποχρεούται να καταβάλει για να χρησιμοποιήσει τα 3.6 χλμ. του αυτοκινητόδρομου Αιγαίου 4.40 € την ημέρα. Δηλαδή 1.20€ το χιλιόμετρο. Ακόμη και οι αγρότες θα πρέπει να πληρώσουν στα διόδια για να κινηθούν με τα τρακτέρ τους προς τα χωράφια τους στις παραθαλάσσιες περιοχές διότι άλλος δρόμος πέρα από την Εθνική Οδό δεν υπάρχει!
Στο κομμάτι αυτό του δρόμου δεν υπάρχει παράδρομος. Δεν υπάρχει εναλλακτική διαδρομή. Και αυτό λόγω του ποταμού Αλιάκμονα που αποτελεί φυσικό σύνορο. Η χρήση αυτού του δρόμου είναι υποχρεωτική. Μετά από 12 χλμ, οι οδηγοί θα πρέπει να ξαναπληρώσουνκόμιστρο στα διόδια των Μαλγάρων.
Πιο αναλυτικά, ο χρόνος απόστασης από το Αιγίνιο μέχρι τα διόδια είναι 57 δευτερόλεπτα. Πρόκειται για απόσταση 600 μέτρων. Για αυτή την απόσταση και για αυτά τα δευτερόλεπτα οι κάτοικοι είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν 2.20 ευρώ για να περάσουν τα διόδια και άλλα 2.20 ευρώ για να επιστρέψουν στα χωριά τους, στο Αιγίνιο, στον Κολινδρό, στον Καταχά και αλλού. Ενας νέος εργαζόμενος π.χ. από το Αιγίνιο που εργάζεται στη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης στη Σίνδο αναγκάζεται να πληρώσει ημερησίως επτά ευρώ για μια απόσταση 27-28 χιλιομέτρων!
Οι οικονομικές επιπτώσεις είναι τεράστιες. Για παράδειγμα, όπως αποκαλύπτει στο Radio1d.gr o Ηλίας Τσιτλακίδης, μέλος της επιτροπής κατοίκων ενάντια στα διόδια στην Πιερία, για ένα μόνο δρομολόγιο βυτιοφόρου που μεταφέρει καύσιμα προς την περιοχή από τη Θεσσαλονίκη ζητείται πλέον το ποσό των 18 ευρώ.
«Επί τρία χρόνια είχαμε καταφέρει να μη λειτουργήσουν τα διόδια, αλλά καταλάβαμε ότι η κυβέρνηση σταμάτησε να αποζημιώνει την ιδιωτική εταιρία για τη χασούρα και θα πρέπει να αναζητηθεί ο προσωπικός ρόλος του Γιώργου Σουφλιά για το καθεστώς που διέπει τα διόδια και τις εταιρίες που τα εκμεταλλεύονται στην Ελλάδα».
Κόλαση ο δρόμος το καλοκαίρι
Η δυσλειτουργία των διοδίων Αιγινίου και των διοδίων στις παράπλευρες οδούς των διοδίων Λεπτοκαριάς προκαλεί ισχυρό πλήγμα και στον τουρισμό, ειδικά των Θεσσαλονικέων εκδρομέων του σαββατοκύριακου προς την Πιερία, καθώς αν θα πρέπει να διαλέξουν μεταξύ Χαλκιδικής και Πιερίας θα προτιμήσουν την πρώτη και όχι μόνο λόγω του ότι θα πρέπει να πληρώσουν μέχρι και δέκα ευρώ για διόδια για να ταξιδέψουν μέχρι π.χ. στον Πλαταμώνα ή στον Ολυμπο. Κι αυτό διότι με τη λειτουργία των διοδίων στο Αιγίνιο, το τμήμα της εθνικής οδού από τα Μάλγαρα μέχρι το Αιγίνιο (12 χιλιόμετρα) τα σαββατοκύριακα του καλοκαιριού ειδικά τις ώρες αιχμής θα σχηματίζονται τεράστιες ουρές αυτοκινήτων που περιμένουν στα διόδια με ότι αυτό συνεπάγεται για την εικόνα ντροπής της χώρας μας για τους ταλαιπωρημένους ημεδαπούς και ξένους επισκέπτες. Μεταξύ της κόλασης της κυκλοφοριακής συμφόρησης στη Χαλκιδική και της ουράς μεταξύ των διοδίων Μαλγάρων-Αιγινίου πολλοί θα προτιμήσουν το πρώτο.
Η ουρά, άλλωστε, των οχημάτων που παρατηρείται ήδη στα διόδια των Μαλγάρων μέχρι τη γέφυρα του Κλειδιού προς τη Θεσσαλονίκη και στα διόδια της Λεπτοκαριάς μέχρι τη διασταύρωση Πυργετού-Ραψάνης προς τη Λάρισα τα κυριακάτικα βράδια το καλοκαίρι είναι η συνήθης εικόνα και υπάρχουν και σχετικά βίντεο που το αποδεικνύουν, τα οποία έχει στη διάθεσή της η Επιτροπή Ενάντια στα Διόδια του νομού Πιερίας.
Κλοιός διοδίων γύρω από τη Θεσσαλονίκη
Μια άλλη διάσταση του προβλήματος δίνει ο Κώστας Δανιηλίδης, κάτοικος Μακρύγιαλου και μέλος του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Πύδνας-Κολινδρού, υποστηριζόμενος από τη «Λαϊκή Συσπείρωση». Δήλωσε στο Radio1d.gr ότι «έχει στηθεί κλοιός διοδίων γύρω από τη Θεσσαλονίκη, συμπεριλαμβανομένων των διοδίων Αιγινίου, Μαλγάρων, Νησελίου (υπό κατασκευή), Νυμφόπετρας με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την οικονομία της Θεσσαλονίκης».
Ως κάτοικος του Μακρύγιαλου, άλλοτε σημαντικού παραθαλάσσιου προορισμού για τους Θεσσαλονικείς εκδρομείς του σαββατοκύριακου, ο κ. Δανιηλίδης τονίζει ότι θα μειωθεί η ήδη μειωμένη τουριστική κίνηση κατά 50% που καταγράφηκε πέρσι προς τις οι κοντινές προς την Θεσσαλονίκη παραλίες της βόρειας Πιερίας που βρίσκονται σε απόσταση 38-40 χιλιομέτρων από την πόλη.
«Να καταργηθούν τα διόδια σε όλη την Ελλάδα»
«Τα διόδια σε όλη την Ελλάδα πρέπει να καταργηθούν, διότι οι δρόμοι αποτελούν περιουσία του λαού. Η παραμονή μας εδώ στο σταθμό διοδίων Αιγινίου σηματοδοτεί αυτή τη δυναμική που αναπτύσσεται σε όλη την Ελλάδα και στο λαό για την κατάργηση των διοδίων. Δεν είναι δυνατόν εδώ στην περιοχή να εκμεταλλεύεται το τμήμα της εθνικής οδού επί 30 χρόνια μια ιδιωτική εταιρία επειδή ανέλαβε με το αζημίωτο τη συντήρηση ενός τμήματος του οδικού δικτύου», δήλωσε ο κ. Δανιηλίδης. «Οι συμφωνίες αυτές είναι αποικιοκρατικές και με στόχο, όχι να βελτιωθεί η κατάσταση ασφαλείας των δρόμων, αλλά να αυξήσουν οι εταιρίες την κερδοφορία τους. Δεν υπάρχουν ούτε παράδρομοι, ούτε κόμβοι. ».
Αστυνομικοί φρουρούν τα συμφέροντα του Μπόμπολα (όπως στις Σκουριές)
Στη διαμαρτυρία των κατοίκων, η οποία γίνεται ειρηνικά και χωρίς να κλείσουν τον δρόμο, η Πολιτεία αντιπαρατάσσει 6 διμοιρίες ΜΑΤ, δυνάμεις τις τροχαίας που βεβαιώνουν πρόστιμα 200 ευρώ και αφαιρούν πινακίδες σε όσους σηκώνουν τις μπάρες, επιστρατεύει επίσης δυνάμεις τις ασφάλειας με πολιτικά.
«Οι κάτοικοι καταγγέλλουν προβοκάτσια από ασφαλίτες που πέταξαν δύο κροτίδες λάμψης κρότου, δίνοντας το σύνθημα στα ΜΑΤ να επιτεθούν στους κατοίκους, χωρίς ωστόσο να καταφέρουν να τους αποθαρρύνουν και έτσι ο κόσμος, αντί να διαλυθεί, αυξάνεται ολοένα και περισσότερο όσο περνάνε οι ημέρες», σύμφωνα με τον κ. Τσιτλακίδη.
«Η εντολή που έλαβε η αστυνομία από την κυβέρνηση ήταν να λειτουργήσουν τα διόδια πάσει θυσία και ομάδες ασφαλιτών έστησαν την προβοκάτσια», καταγγέλλει ο κ. Δανιηλίδης.
Ανάμεσα στους συλληφθέντες είναι η αντιδήμαρχος του δήμου Πύδνας-Κολινδρού, Ξανθίππη Βασιλειάδου, η οποία κατήγγειλε στο Radio1d.gr ως «απαράδεκτη» τη στάση της αστυνομίας, τονίζοντας ότι «όσοι διαδηλώνουν σήμερα, συλλαμβάνονται και διασύρονται στα δικαστήρια, κινδυνεύοντας να χάσουν την ελευθερία τους».
«Μας περικυκλώνουν και μας αντιμετωπίζουν λες και είμαστε φονιάδες».
Σύντομο χρονικό των διαμαρτυριών
28/01/2013: Στις 10 το πρωί χιλιάδες κάτοικοι μαζί με το δημοτικό συμβούλιο προχωρούν σε κατάληψη των διοδίων. Ο δρόμος παραμένειανοιχτός, και οι οδηγοί δεν καταβάλλουν κόμιστρο. Η προγραμματισμένη έναρξη λειτουργίας των διοδίων είναι στις 12 το μεσημέρι.
Οργανώνονται ομάδες περιφρούρησης σε βάρδιες.
Περίπου στις 4 το απόγευμα τα ΜΑΤ κλείνουν τον δρόμο, και απομακρύνουν τους διαδηλωτές με χρήση χημικών και βίας. Προχωρούν σε συλλήψεις 11 ατόμων, μεταξύ των οποίων και ανήλικοι. Οι ομάδες περιφρούρησης των πολιτών παραμένουν στα διόδια.
29/01/2013: Στα δικαστήρια της Κατερίνης κάτοικοι συμπαραστέκονται στους συλληφθέντες. Γίνεται εκ νέου πορεία στα διόδια, στις 14:30. Συμβολικά οι διαμαρτυρόμενοι ανοίγουν τις μπάρες από τις 16:00 μέχρι τις 18:00.
Εκ νέου χρήση βίας και χημικών των ΜΑΤ αργά το απόγευμα. Σύλληψη δύο ανηλίκων και πάλι.
Οι ομάδες περιφρούρησης των πολιτών παραμένουν στα διόδια.
30/01/2013: Στα δικαστήρια της Κατερίνης κάτοικοι συμπαραστέκονται στους συλληφθέντες. Προγραμματισμένη συνάντηση των δημοτικών αρχών της Πιερίας και των βουλευτών του νομού στην Αθήνα με τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Σταύρο Καλογιάννη.
Εκδίδεται ένταλμα σύλληψης με αυτόφωρη διαδικασία για τον Δήμαρχο Πύδνας Κυλίνδρου (που εντάσσεται και το Αιγίνιο) κ. Πολύζου και του επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης του δήμου κ. Λαγδάρη. Η συνάντηση αναβάλλεται.
Πορεία στα διόδια στις 14:30. Συμβολικά ανοίγουν οι μπάρες από τις 17:00 μέχρι τις 18:00. Τα ΜΑΤ δεν προχωρούν σε συλλήψεις.
Οι ομάδες περιφρούρησης των πολιτών παραμένουν στα διόδια.
01/02/2013: Καθώς γράφονται αυτές οι γραμμές τα ΜΑΤ παραμένουν στα διόδια που λειτουργούν με την παρουσία των ΜΑΤ.
Το απόγευμα πραγματοποιείται συναυλία με την αθρόα συμμετοχή κατοίκων και αλληλέγγυων (αγρότες, εργαζόμενοι στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς κ.α.).
danioliptes.gr
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.